3 předpoklady pro zdravý spánek

Všichni si přejeme, aby náš odpočinek byl dokonalý a my díky němu načerpali dostatek energie na další den. Nemůžeme však spoléhat na to, že nekvalitní postel, nebo nevyhovující matrace nám kvalitní spánek umožní. Kvalita spánku závisí na správném lůžku.

Vyberte kvalitní rošt

Základem každé správné postele je rošt. Doporučováno je pořizovat matraci až podle toho, jaký rošt máme k dispozici. Při výběru roštů se vyplatí zaměřit se na mezery mezi jednotlivými latěmi, neměly by být příliš široké. Pokud by jejich rozměr přesahoval 6 cm, mohly by mezery vést k zdeformování matrace. Poptejte se také na lamelové rošty s ortopedickými vlastnostmi. Ty jsou vyztuženy zdvojenými lamelami a v horní části mají ramenní kolébku. Tyto rošty bývají také polohovatelné a při správném nastavení napomáhají zdravému držení těla. Ještě větší komfort vám však zaručí rošty s pohyblivými lamelami.  V pohyblivých kaučukových, popřípadě plastových kloubech jsou lamely uchycené a s klouby se dá manipulovat, čímž se přizpůsobují tvaru těla.  Důležité je správné nastavení pro zatížení, tedy podle hmotnosti osoby, která bude v lůžku spát.

Zorientujte se v nabídce matrací

Postel by nebyla pochopitelně úplná ani bez matrace. K základním druhům patří pružinové matrace, taštičkové matrace a dále matrace ze studené pěny, polyuretanové matrace a matrace latexové. Při výběru matrace se zaměřte především na její tvrdost. Čím více osoba váží, tím tvrdší matraci má mít. Pro osoby se zdravotními obtížemi je doporučována volba matrací ze studené pěny v kombinaci s línou pěnou. Tvrdost takových matrací je proměnlivá podle teploty. Při zahřívání tělem měkne, má efekt pomalého vracení, který omezuje protitlak a tím zabraňuje vzniku proleženin.

postel

Spánková hygiena

Kromě kvalitního roštu a zdravé matrace je důležité dodržovat jistá pravidla spánkové hygieny, což znamená před spaním v ložnici vyvětrat, nejíst ani nepít a minimálně půl hodiny před ulehnutím být v klidu, aby se tělo na spánek připravilo. Navíc doba, kdy se ukládáte večer k spánku a ráno vstáváte, by měla být pravidelná.

Mohlo by se vám líbit...


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *