Jak zlepšit spánek?

Kvalitní spánek je velice důležitý pro naší celkovou pohodu a dobré zdraví, nedostatečným spánkem si pak můžeme zadělat na nemalé zdravotní problémy.

Jak dlouho bych měl/a spát?

To jak dlouho člověk spí je velice individuální, ale obecně se má za to, že zdravá délka spánku je 7 až 9 hodin. Za nezdravé se považuje spánek kratší než 6 hodin a delší než 10 hodin. Nezdravá délka spánku může vést ke zdravotním problémům. Z počátku se projevuje únavou, snížením výkonnosti a podrážděností. Při dlouhodobém trvání, může nezdravý spánek vést k depresím, zažívacím problémům a ke snížení imunity. Dokonce se má za to, že nezdravý spánek je spouštěčem chorob, jako je cukrovka a obezita.

Délka spánku je sice důležitá, ale mnohem důležitější je hloubka spánku. Spánek se skládá s fází, ve kterých se střídá cyklus REM, v němž se nám zdají sny, s cyklem Non-REM, fází nejhlubšího spánku. Oba cykly jsou velice důležité pro správné fungování naší centrální nervové soustavy. Proto bychom měli dbát na správné vybavení naší ložnice.

Správná postel pro zdravý spánek

zdravy-spanekPostel je místem, kam se na sklonku náročného dne, nejvíce těšíme. Proto je potřeba si ji vybírat pečlivě a dbát při tom na kvalitu. Postel by měla být pevná s kvalitním roštem. Nekvalitní postel může být nebezpečná, kromě toho se postele z nekvalitního materiálu velice rády rozviklají a pak vydávají nepříjemné vrzavé zvuky, které nás mohou budit ze spánku. Rošt by měl být pevný, ale dostatečně pružný. Pokud si zvolíme příliš tvrdý rošt, může se stát, že se nám lůžko bude zdát nepoddajné a tvrdé. Ještě důležitější než je postel a rošt, je výběr kvalitní matrace. Na té se skutečně nevyplatí šetřit, protože právě matrace má zajišťovat, aby byla naše páteř v jedné rovině a nedocházelo k jejímu přílišnému zatěžování. Matraci vybírejte tak aby byla dostatečně pevná a pružná, ale současně kopírovala linie vašeho těla. Měla být vyrobena ze vzdušného materiálu, aby odváděla přebytečnou vlhkost, protože i při spánku se lidské tělo potí. Neméně důležitým faktorem zdravého spánku, který bývá často podceňován je volba kvalitního ortopedického polštáře a přikrývky. Kvalitní polštář, který udrží hlavu a krk v rovině, a tím umožní svalům podél páteře relaxovat po celou dobu spánku, by měl zajišťovat pevnou, ale pružnou podporu hlavy. Pozor na příliš tvrdé polštáře, které sice hlavu podloží, ale neumožní jí flexibilní pohyb. I ve spánku se hýbeme, zvláště pak v cyklu REM, ve kterém náš mozek vytváří sny. Pokrývku je vhodné volit ze vzdušného materiálu, který ochrání tělo před chladem, ale zároveň se pod ní nebude docházet k přehřívání.

Kvalitní spánek jen nejen velice důležitý, ale je také příjemnou formou odpočinku, zvláště pak, když si vyberete kvalitní matraci a kvalitní lůžkoviny, které vám zajistí dostatečnou oporu těla a komfortní spánek.

Mohlo by se vám líbit...


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *